fredag 28 januari 2011

Subject: klämpärlor och -tång (video)


Subject: klämpärlor och klämpärletång

Hej!
Först jätteTACK för dina instruktiva videofilmer, verkligt bra!
Och när jag såg den med klämpärletång insåg jag varför min (inte köpt från dig) aldrig funkat, trots \"oändlig\" träning: det intre hålet har två släta sidor, precis som det yttre, alltså bildas det inte något \"veck\"!!!

Så nu ska jag beställa en tång från dig, men innan jag gör det, vilken av de storlekar på klämpärlor du säljer passar bäst med tången?
Bästa hälsningar
Anna Stina


SVAR:


Hej!

Alla funkar till enligt min erfarenhet 1,5 - 2 - 2,5 mm till tången jag har.
Oftast är det wiren som bestämmer vilken klämpärla som är bäst!

0,36mm wire går bäst med 1,5mm tex.

0,36 - 0,45mm passar 1,5 - 2mm

0,38 - och uppåt 2,5 mm


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Men det som också spelar in för valet av dimension på klämpärla är också hur många gånger wiren ska gå
igenom den...

Exempel:
2,5mm klämpärlor kan wiren ju gå igenom fler gånger - än 1,5mm klämpärlor...


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Kommer kanske en kurs på det också vad det lider... : )


Ha det gott & vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar