tisdag 21 juni 2011

Komma igång med att göra vackra Änglar till hängen och halsband


Så roliga att göra och så trevliga att sälja, ge bort, ha själv! De funkar till halsband, armband, örhängen, mobilsnoddar, dragkedjor, heminredningsdetaljer och dekor osv. Bara fantasin sätter gränsen. Du kan sätta på motring (jumpring) att hänga den i eller sätta fast en karbinhake och då kunna sätta fast ängeln och flytta den vart du vill. Allt material du behöver till de vackra änglarna hittar du här: Ziddhartas Pärlbutik.


Se längre ner länkar till videos hur du gör dessa vackra Änglar!

















Jag räknade iaf ut (lite udda upplevelse att handla i sin egen butik! : ) att om man tar summan för alla ingående delar (tar bort för frakt) så kostar änglarna (då man inte tar storpack) att göra 20 st för dig 11,75 st. Man kan ledigt sälja dem för 25 -50 -59 kr beroende på utseende och kunder.

Fördelen med änglarna är att de är väldigt förlåtande vad gäller pinnar (funkar bra med krokiga 2a sort) och likaså med hjärtana - eftersom man vänder dem upp och ner (som kjol) så behöver inte hjärt-formen vara perfekt.

Och sätter man ängeln på tex. en smyckessnodd av imiterat läder (vaxad bomull), gummi slang med wire i eller annan smyckes snodd /halsband så kan man förstås ta mycket mer - utan att materialet
kostar särskilt mycket mer.

Jag har gjort massor av dessa vackra Ängla-hängen! Bland annat årligen till en välgörenhetsbasar och de sålde dem för 50 kr st rakt av.De gjorde så mycket pengar på dessa, så mycket att de köpte en orkidée med fin kruka och kort med allas namn på till mig som extra tack.

Det hade jag inte förväntat mig och blev ganska rörd...
- Jag tyckte bara att det kändes rätt att bidra! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar